‘Re:Baltica’: ‘Riga.lv’ 400 000 eiro izmaksājis ‘Saskaņai’ pietuvinātiem jauniešiem un žurnālistiem

Rīgas pašvaldības sabiedrisko attiecību portāls “Riga.lv” pēdējos četros gados vismaz 400 000 eiro pilsētnieku naudas izmaksājis “savējiem” jeb partijai “Saskaņa” pietuvinātiem jauniešiem un žurnālistiem, atsaucoties uz nodibinājuma valdes sēžu protokoliem un algu sarakstiem, vēsta pētnieciskās žurnālistikas centrs “Re:Baltica”.

Kopumā četros gados algās un autoratlīdzībās nodibinājums izmaksājis ap 700 000 eiro. Daudzi no algu un autoratlīdzību saņēmējiem ir partijas jaunatnes organizāciju aktīvisti, daļa – kādreizējie krieviski iznākošo izdevumu žurnālisti. Sabiedrisko attiecību portālam ir arī pašam savi sabiedrisko attiecību speciālisti, turklāt maksāts ticis arī par citu sagatavotu preses relīžu pārpublicēšanu, noskaidrojis “Re:Baltica”.

Starp “Riga.lv” darbiniekiem, kuriem ir redzama saikne ar “Saskaņu” vai agrāko Rīgas domes koalīciju, pētnieciskās žurnālistikas centrs identificējis Inu Oškāju, Kseniju Zagorovsku, Danutu Dembovsku, Aleksandru Šuņinu, Anitu Kiseļovu (Pokrovsku), Georgiju Ņikitinu, Nauri Lukševicu, Annu Vasiļjevu, Vladislavu Černovu, Angelinu Kašperko, Alekseju Mehonošinu, Dmitriju Ličkovski un Irenu Poltoraku.

Piemēram, portāla “Riga.lv” štata žurnālistei Oškājai, kura agrāk strādāja laikrakstā “Čas”, bet tagad ir gan “Saskaņas” Saeimas frakcijas darbiniece, gan portāla galvenā redaktore, 2018.gadā nodibinājums izmaksājis 20 991 eiro, 2017.gadā – 17 548 eiro, bet 2016.gadā – 2110 eiro. Savukārt portāla galvenās redaktores vietniece Dembovska, kura ir arī biedrības “9.may.lv” valdes locekle, bet agrāk strādājusi “Saskaņas” Saeimas frakcijā kā Nila Ušakova palīdze, četros gados no “Riga.lv” kopumā saņēmusi teju 60 000 eiro.

Papildus tam ievērojamas summas no nodibinājuma “Riga.lv” līdzekļiem pārskaitītas medijiem un reklāmu izvietotājiem Rīgas ielās. Visvairāk naudas – 1,55 miljoni eiro – ticis mediju aģentūrai “Mediaservice” par drukātā “Riga.lv” laikraksta izdošanu. Šādu modeli nodibinājums esot izvēlējies pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas iebildēm 2014.gadā, ka bezmaksas pašvaldību izdevumi kropļo konkurenci. Tagad tā vietā “Riga.lv” rīkojot iepirkumus, “lai piesaistītu privātos komersantus, lai tādējādi netiktu ietekmēta konkurence un privāto mediju saimnieciskā darbība,” skaidro “Riga.lv”.

“Mediaservice” īpašniece ir “Saskaņas” politiķa Andreja Kozlova bijusī sieva. Par aģentūras saitēm ar “Saskaņu” vēstīts vairkkārt. Turklāt “Riga.lv” nav vienīgas ar pašvaldību saistītais aģentūras peļņas avots. Lai gan avīzes uzdevums jau tā ir informēt par pašvaldībā, tostarp tās uzņēmumos, notiekošo, vēl atsevišķus pasūtījumus “Mediaservice” saņēmusi arī, piemēram, no Rīgas pārziņā esošā “Rīgas centrāltirgus” un Rīgas 1.slimnīcas, vēsta “Re:Baltica”.

“Riga.lv” ir nodibinājums, kuram dome katru gadu piešķir vairākus miljonus eiro. Piemēram, vēlēšanu gadā nodibinājuma pieprasītais finansējums bija trīs miljoni eiro. Nodibinājums žurnālistikas centram “Re:Baltica” iepriekš atteicās sniegt detalizētāku informāciju par saviem tēriņiem, tomēr centrs to iesūdzēja tiesā un uzvarēja.

Kā ziņots, Valsts kontrole šopavasar nāca klajā ar revīzijas ziņojumu, kurā secināts, ka Rīgas pašvaldība trīs gadu laikā caur biedrībām un nodibinājumiem nesaimnieciski izlietojusi vairāk nekā 20 miljonus eiro rīdzinieku naudas. Revidenti galveno uzmanību vērsa uz diviem Rīgas pašvaldības nodibinājumiem – “Riga.lv” un Rīgas Tūrisma attīstības biroju, kurš attīstīja zīmolu “Live Riga”.

Pēc revīzijas ziņojuma Rīgas domes amatpersonas solīja vērtēt šo abu nodibinājumu darbību.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

15 − four =